دو رقم جدید ذرت برای كشت انبوه به كشاورزان معرفی شد
نوشته شده توسط : sadis

' رجب چوگان ' روز سه شنبه در حاشیه گردهمایی سالانه محققان ذرت و گیاهان علوفه ای كشور در كرج به خبرنگار ایرنا افزود: این دو رقم برای كشت در مناطق نیمه گرمسیری كشور مانند خوزستان ، ایلام ، جنوب استان كرمانشاه ، منطقه ارزوئیه كرمان ، جنوب استان فارس و لرستان مناسب است.

وی اضافه كرد: این ارقام در برابر خشكی و بیماری مقاوم بوده و دانه آنها دارای عملكرد 11 هزار و 700 كیلو گرم در هكتار و عملكرد 52 هزار كیلوگرم در هكتار بصورت علوفه است.

وی یادآورشد: ارقام جدید نسبت به رقم شاهد و معمولی 50 درصد افزایش عملكرد داشته و افزایش ارزش اقتصادی برآورد شده در هر هكتار آنها معادل 15 میلیون ریال دارد.

چوگان بیان داشت: دو رقم جدید ذرت زودرس و دو رقم جدید ذرت دیررس نیز اكنون مراحل پایانی تحقیقات خود را می گذراند و تا پایان سال 91 نامگذاری و معرفی خواهد شد.

وی یادآورشد: این تلاش تحقیقاتی حاصل پنج سال فعالیت یك تیم 10 نفره پژوهشی بوده كه زیبنده دهقانپور در زمینه ارقام زود رس و خودم در ارقام ذرت دیر رس و متوسط رس سرگروهی این فعالیت ها را بر عهده داشته ایم .

وی تصریح كرد: در زمینه یونجه ، سورگوم و ارزن نیز محققان این بخش موفق به تعدادی رقم جدید امید بخش شدند كه می تواند در تولید گیاهان علوفه ای نقش موثری ایفا كند.

چوگان ،همچنین ارایه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه ذرت و گیاهان علوفه ای را از اهداف برگزاری این گردهمایی ذكر كرد و افزود: بررسی مشكلات و ارایه راهكارها در زمینه ذرت و گیاهان علوفه ای و نیز برنامه ریزی برای اجرای طرح های كاربردی سال آینده از دیگر مباحث مطروحه در این گردهمایی است.

وی اضافه كرد: در این گردهمایی یك روزه حدود 200 نفر از محققان، كارشناسان ، كشاورزان پیشرو، مروجان و مسوولان مرتبط شركت دارند.

چوگان بیان داشت: در بخش تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه ای و 29 مركز تحت پوشش آن در استانهای مختلف ،حدود 60 محقق و كارشناس فعالیت دارند.

به گفته وی ، بخش تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه ای وابسته به موسسه تحقیقات اصلاح ، تهیه نهال و بذر كشور كه در كرج مستقر است از سال 1349 فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی خود را آغاز كرده است.ك/3

694/ 692





:: برچسب‌ها: جدید , دختر , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 582
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
aby در تاریخ : 1390/12/2/2 - - گفته است :
سلام از وبلاگ روانشناسی ما هم سری بزنید وبه دوستان معرفی کنیدhttp://rvan2.blogfa.com,ومارالینک کنید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: